четвъртък, 6 декември 2012 г.

БАКАТА С БАКИИТЕ НА БАКАЛИНА БАКАЛОВ

/да се възприема заедно с "Деяния на лъжеапостолите" и "Хиперглаголно бълнуване"/



На 1 декември 2012 г. в интернет на адрес http://2or3eyewitnesses.blogspot.com/ е публикувано отворено писмо относно служението на скандалния религиозен водач-апостол Георги Бакалов. Към днешна дата, писмото е подписано от около 90 човека, почти всички от които – бивши членове на неговата църква. От един по-внимателен прочит на имената в списъка става ясно, че някои от тези хора са имали високи позиции в организацията му, други са били с него в самото начало на религиозната му кариера, а трети са били активни участници, доброволци и високопоставени щатни служители в църквата му за период от 10-20 години. Има и няколко човека, които – ако съдим по информацията, която са посочили за себе си – са били съвсем близки съратници на Бакалов. Изглежда, че измежду подписалите писмото има също така пастори на подопечни църкви и дори бивши пастори, старейшини и проповедници от неговата собствена религиозна организация.

Сайтът, който публикува отвореното писмо съдържа и много богата база данни от имейли на Бакалов, негови изказвания, публикации и проспекти, с които е зарибявал своите хора с изкусителни идеи за бързо забогатяване. Един внимателен прочит на тези документи доказва – поне за страничен наблюдател като мен - достоверността на информацията, изнесена в писмото.

Сега остава да чакаме обясненията на Георги Бакалов по всички тези сериозните въпроси и обвинения, повдигнати в писмото. Какъв ли ще бъде неговия отговор и по отношение на призива да се извини на евангелското общество в България и да се откаже от активна религиозна дейност? Дано този път да се опита да даде смислен и сериозен отговор на сериозния тон и на сериозните въпросите, отправени към него. Макар че, най-вероятно, отново ще станем свидетели на публичните му истерии и загуба на самоконтрол. Може пък и да грешим и току-виж, Бакалов ни изненадал този път с по-адекватно и интелигентно поведение. Дано да схване, че сега не може да мине с номера "о-аз-съм-тъй-мразен-и-така-оклеветен", защото информацията, която се съдържа в писмото е подкрепена с цитати от негови собствени изказвания и имейли. 

Като препрочитам отново писмото и приложените към него материали, си мисля, че този път единствената адекватна защита на Бакалов би могла да бъде нещо от сорта:
"По точка 1 от писмото: Аз имам право да обиждам хората и да ги наричам с всякакви имена. Никой никога няма право да ми търси сметка за поведението или думите ми. Освен това, аз смятам, че всички, които не ме поддържат действително са малоумни кретени, идиоти, мишки, зомбита, тъпанари и болни мозъци. Докато са ме подкрепяли, те не са били такива, но в момента, в който са се оттеглили от мен, те моментално са изгубили разсъдъка си. Ако в бъдеще тези хора отново се обърнат към мен, аз ще им простя и те отново ще станат интелигенти, адекватни и надарени.
По точка 2 от писмото: Имам право да записвам личните си разговори с всеки, без да съм длъжен предварително да го информирам за това или пък да искам неговото съгласие. Впоследствие, по мое усмотрение, имам право да употребявам тези записи както намеря за добре. Имам право и да нарушавам Конституцията и законите в България, колкото си искам. 
Смятам също така, че имам право да изнасям личната информация, която хора са ми доверили, когато са дошли при мен за молитва или съвет. Тази информация може да бъде считана за конфиденциална единствено до момента,  до който доверилият се човек е лоялен към мен. Ако такъв човек спре да бъде лоялен към мен, аз декларирам, че възнамерявам да използвам тази информация както намеря за добре, включително и най-вече срещу съответния човек. В заключение - не се срамувам от това, което съм направил и възнамерявам да продължавам да го правя и в бъдеще! Да продължим смело напред!  
По точка 3 от писмото: Ще проклинам когото и както намеря за добре. Всички са длъжни да ми се подчиняват, защото покорството към мен е равносилно на покорство към Бог. Затова, както непокорните към Бог попадат под проклятие, така попадат под проклятие и тези, които не се покоряват на мен. Проклинал съм и възнамерявам да проклинам и в бъдеще. Не смятам, че има от какво да се срамувам. 
По точка 4 от писмото: И в бъдеще възнамерявам да агитирам моите последователи да се включват в различни финансови схеми, от които аз получавам комисион. Смятам, че е напълно в реда на нещата, аз да осребря влиянието, което имам над някои хора. Не считам, че търговията с влияние е нещо нередно, след като в крайна сметка тя ще донесе финансови облаги за мен и за приближените ми пастори. Смятам, че имам пълно право да употребя доверието, което моите последователи имат в мен така, както аз преценя, включително и с цел извличане на максимална финансова полза от тях. Не смятам, че впоследствие някой може да ми търси отговорност за каквото и да било. Така или иначе всички, които са против мен са малоумни кретени и пълни идиоти и нямат право да ми търсят сметка.   
По отношение на милионите долари, които моят фонд Integrity Dominion управлява в САЩ ще кажа следното - тези милиони долари са си само мои и никой няма право да ме пита за техния произход. Не смятам, че трябва да давам обяснение защо големи суми пари потъват в "левия ми джоб" в България и по същото време се появяват в САЩ в "десния"... 
Ъъъъ.... Хммм... Ъъъъ... 
Всъщност, като се замисля по-задълбочено, ще кажа следното - информацията, че имам нещо общо с инвестиционен фонд, който управлява милиони долари в САЩ е пълна лъжа и клевета, инициирана от моите зложелатели от американската преса и Security Exchange Commision. По-рано през годината обявих, че аз управлявам само четири малки и скромни бизнеса, които съм основал под вдъхновението на "палатковия бизнес" на апостол Павел. Казах самата истина! По същото време американската преса започна да публикува клевети по мой адрес, че аз водя съдебни дела за милиони долари в САЩ. Тази клеветническа кампания също е плод на болни мозъци, огорчени индивиди, жалки мижитурки и смотани лигльовци! Нападат ме, защото заех позиция против пасторите-агенти! Господ да им въздаде на SEC и Star Tribune за лъжите и клеветите по мой адрес! Пази ме, Господи, в пътя си! 
По точка 5 от писмото: Смятам, че е напълно нормално ежемесечно да получавам 10 % от доходите на всички пастори и църкви от моята мрежа. Считам, също така, че имам право да получавам 10 % от личните доходи на богати бизнесмени, както и 10 % от оборота или печалбата на техните компании. Докато те работят тук с всички сили, аз с всички сили покривам апостолски техния бизнес от Америка! Считам, че това е напълно справедливо!
Считам също така, че е напълно библейско хората с ниски доходи да дават десятъците си в локалната си църква, а хората с високи доходи - директно в моя джоб. Мандатът, който Бог ми е дал е такъв, че моето апостолско покритие е предназначено за богатите, а не за бедните християни. Именно за това заможните вярващи са били прицелна точка на моето внимание. Просто така работят нещата!  
По точка 6 от писмото: Не е вярно, че съм присвоил сградата на ул. Веслец 26. Сградата е собственост на българо-американска фондация. Това, че мажоритарни собственици на фондацията сме аз и жена ми, няма нищо общо със случая. И в бъдеще възнамерявам да постъпвам по същия принцип - собствеността върху всеки имот, който членовете на моята църква закупят с даренията си, ще бъде прехвърляна на частни фондации, които притежавам."


Горното, разбира се, е в кръга на шегата. Но колкото и да е абсурден един такъв хипотетичен отговор от Бакалов, пак той би бил по-адекватен от това, което най-вероятно ще блъвне апостолът. Най-вероятно ще станем свидетели на поредния публичен пристъп на нарушена говорна продукция от страна на Бакалов. Ако се базираме на това, което вече сме чули от него, то тогава най-очакваният отговор на писмото вероятно ще бъде нещо от сорта: "Нямам време да се занимавам с жалки и комплексирани момченца, инфантили и дебили, малки и огорчени, събрани в техните демонични клики, идиоти и малоумни кретени, пълни със самосъжаление и обладани от сатана, мизерни човешки същества, те трябва да бъдат вкарани в психиатрия или някой да им изгони демОните /ударението в "демони" е на "о"/, пълни с жлъч и омраза, форматирани и роботизирани, мазни лигльовци, ще трябва да ги поставим на място!".


Автор: Огнян